• Pojištěnci
  • Plátci
  • Poskytovatelé
  • Kontakty
O VoZP
Pojištěnci
Poskytovatelé

Žádost ze dne 3. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu uhrazených zdravotních výkonů 95202 nebo 95203 u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb, počtu uhrazených balení léčivých přípravků z ATC skupiny J07BM po jednotlivých měsících, počtu pojištěnců, kteří v daném měsíci dosáhli věku 13 let, a z této kohorty vždy: a) počet pojištěnců, kterým byla uhrazena vakcína z ATC skupiny J07BM a b) počet uhrazených balení léčivých přípravků z ATC skupiny J07BM, dle přiložené struktury a požadovaného období.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 12. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„prosím o poskytnutí informací o počtu provedených a uhrazených odborných výkonů pod číselným kódem 76213 (katetrizace močového měchýře permanentní cévkou dlouhodobá u mužů), kódem 76511 (výkon flexibilním cystoskopem) a kódem 76531 (cystouretroskopie) za kalendářní rok 2023“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

Výkon   Počet v roce 2023 (Data k 15.1.2024)

76213    9445

76511    3676

76531    3804

Upozornění: Vzhledem k prodlevě mezi provedením výkonu a vykázáním hrazených zdravotních služeb zdravotní pojišťovně k úhradě a následnému validačnímu procesu ve výše uvedených počtech zcela nebude zahrnuta značná část výkonů provedených v prosinci 2023. Data za listopad a říjen 2023 také nebudou úplná.

Žádost ze dne 16. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, a počtu uhrazených balení léčivých přípravků v daném měsíci uhrazených centrům se zvláštní smlouvou, za období leden 2023 až září 2023, dle přiložené struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy 1 a přílohy 2.

Žádost ze dne 22. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2019 až prosinec 2023, dle přiložené specifikace a struktury.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.

Žádost ze dne 29. 1. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se počtu provedených diagnostických výkonů v oblasti radiologie v letech 2020 – 2023. Žadatel žádá o souhrnné údaje zahrnující počty výkonů v kategoriích RTG v jednotlivých nemocnicích.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 1. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se celého jména, e-mailu a telefonního čísla příslušného pracovníka oddělení marketingu.

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

Bc. Jan Mates

vedoucí oddělení marketingu

jmates@vozp.cz

tel: 602 144 192

Žádost ze dne 15. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o věkové struktuře pojištěnců v členění na muže a ženy, dle přiložené struktury. Údaje k 31. 12. 2022 a k 31. 12. 2023.

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy 1 a přílohy 2.

Žádost ze dne 20. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„1. Počet unikátních pojištěnců v daném roce narozených a registrovaných u VoZP s uhrazeným výkonem 02021 KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ DO 6 LET u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb po jednotlivých letech od roku 2019 do roku 2023.

2. Počet unikátních pojištěnců v roce 2023 13-letých, registrovaných u VoZP a s uhrazeným výkonem 02032 OPAKOVANÉ KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ NAD 6 LET u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb v roce 2023-2024.

3. Počet unikátních pojištěnců v daném roce po věkových kategoriích 15-21 a 21-40 let a registrovaných u VoZP, s uhrazeným výkonem 63050 PREVENTIVNÍ PROHLÍDKA GYNEKOLOGEM A PÉČE S NÍ SOUVISEJÍCÍ u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb po jednotlivých letech 2019–2023.

4. Počet unikátních pojištěnců v daném roce ve věkové kategorii 15-21 let, registrovaných u VoZP, s uhrazeným výkonem 01021 KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM u jednotlivých poskytovatelů zdravotních služeb po jednotlivých letech 2019-2023.“

VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.

Žádost ze dne 28. 2. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„1. Řešila Vaše zdravotní pojišťovna někdy situaci, kdy byla potřeba vyřešit vzniklý spor prostřednictvím mediace (alternativního způsobu řešení konfliktů), jestliže byl uchazeč na uzavření smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb ve výběrovém řízení doporučen Komisí zdravotním pojišťovnám ČR, aby s ním uzavřely smlouvy a nakonec se tak nestalo?

2. Pokud na výše položenou otázku odpovíte kladně, tak bych ještě potřebovala vědět, jaký byl výsledek a zda mediace dokázala zvrátit rozhodnutí Komise? “

Sdělujeme, že VoZP ČR výše uvedenou situaci prostřednictvím mediace neřešila.

Žádost ze dne 3. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„1) kdy a jakým způsobem byla vyřízena má žádost o zajištění zubního lékaře, podaná dne 15. 9. 2023 a doručená VoZP dne 18. 9. 2023;

2) pokud nebyla vyřízena, tak z jakého důvodu, když zákonná lhůta dle § 40 odst. 7 zák. č. 48/1997 činí 30 dní;

3) kteří zubní lékaři byli zajištěni.“

VoZP ČR žadateli sdělila:

1) Vaše žádost ze dne 18.9.2023 o zajištění zubního lékaře Vašim třem dětem bohužel nebyla vyřízena

2) Vyřízení žádosti nebylo uskutečněno pochybením příslušného referenta, za což se omlouváme

3) Péče byla zajištěna v Dentální klinice Kladno, Sportovců 2457, Kladno, telefonický kontakt 739 630 009 – všechny tři děti budou zaregistrování s podmínkou registrace jednoho z rodičů.

Žádost ze dne 5. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, zda jsme od společnosti Lancelin, SE, IČO: 243 08 935, se sídlem Zdíkovská 2970/4, Smíchov, 150 00 Praha 5, v posledních 3 letech (tj. od 2021 včetně) obdrželi jakákoliv peněžní plnění, pokud ano, tak kdy a z jakého právního titulu tato pohledávka vznikla. Zda evidujeme v současnosti jakoukoliv splatnou peněžitou pohledávku za společností Lancelin, SE a pokud ano, tak kdy a na základě jakého právního titulu taková pohledávka VoZP ČR vznikla.

VoZP ČR žadateli sdělila, že ve svém informačním systému výše uvedenou společnost neeviduje, a tudíž neobdržela žádné peněžní plnění od společnosti Lancelin, SE a ani neeviduje vůči této společnosti jakoukoliv peněžitou pohledávku.

Žádost ze dne 12. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:

„rád bych vás podle zákona o svobodném přístupu k informacím požádal o:

·         sdělení, na základě jakých podkladů se vaše pojišťovna rozhodla proplácet klientům služby aplikace Mindwell[1] , provozované společností MINDWALK s.r.o. se sídlem Nárožní 1400/7, Praha,

·         poskytnutí těchto podkladů,

·         sdělení, jakému počtu klientů jste zatím služby Mindwell uhradili, a

·         v jaké souhrnné výši.“

VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:

K Vaším dotazům si dovolujeme zaslat obsáhlejší vyjádření, které odpovědi na Vaše dotazy zasadí do dle námi důležitého kontextu.

Zprostředkování terapeutického programu Mindwell pro klienty VoZP ČR je součástí programu na podporu duševního zdraví Zdravá duše, který byl zpuštěn v říjnu 2022. Zpřístupnění programu Mindwell je v rámci tohoto programu k dispozici od února 2023. Celý program Zdravá duše vznikl s cílem podpořit duševní zdraví našich pojištěnců a vychází mimo jiné ze souboru opatření pracovní skupiny při Radě vlády pro duševní zdraví z listopadu 2020. V době pandemie Covid-19 VoZP ČR i další zdravotní pojišťovny zaznamenali vyšší poptávku po službách v oblasti duševního zdraví a více méně všechny zdravotní pojišťovny připravily nějakou formu strategie na podporu duševního zdraví pro své klienty. Přípravné práce na projektu Zdravá duše tedy byly zahájeny již v roce 2021 a pokračovaly i v roce 2022. V rámci těchto přípravných prací jsme hledali cesty, jak podpořit duševní zdraví našich pojištěnců. Zároveň jsme v roce 2022 byli vyzvání i Ministerstvem zdravotnictví, abychom se připojili k dalším zdravotním pojišťovnám a podpořili duševní zdraví svých klientů. Program Zdravá duše byl následně představen zástupcům Ministerstva zdravotnictví, kteří jej bez výhrad akceptovali. V rámci Zdravé duše nabízíme jak preventivní formu pomoci, tak rozšíření o metody a přístupy.

Projekt Mindwell byl v rámci programu Zdravá duše zařazen po opakovaných jednáních se zástupci tohoto produktu a byl domluven pilotní projekt, v rámci kterého je současně měřena přínosnost takového typu terapeutické podpory. Péče poskytovaná v oblasti duševního zdraví se dlouhodobě potýká s nedostatkem poskytovatelů, kteří mohou (popřípadě chtějí) poskytovat péči v rámci systému veřejného zdravotního pojištění. Některé pojišťovny zvolily cestu podpory psychosociálních intervencí, které nemusí být prováděny výhradně odborníkem se zdravotnickým vzděláním podle zákona č.  95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů, respektive zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů. VoZP ČR se oproti tomu rozhodla zvýšit dostupnost péče skrze on-line terapeutický program, který vychází z principů kognitivně-behaviorální terapie, v rámci programu je rovněž zajištěn pravidelný dohled a kontrola kvalifikovaného zdravotnického pracovníka.

Projekt se připravoval téměř rok, v průběhu tohoto proběhlo několik osobních jednání, VoZP ČR si provedla analýzy na čerpání péče v oblasti duševního zdraví vzhledem k diagnózám, době trvání terapie i nákladům a rešerše k efektivitě on-line terapie
(např. A comparison of electronically-delivered and face to face cognitive behavioural therapies in depressive disorders: A systematic review and meta-analysis - eClinicalMedicine (thelancet.com)). Program disponuje mimo jiné doporučujícím hodnotícím stanoviskem České psychiatrické společnosti ČLS JEP: „On-line psychoedukační programy Mindwell jsou vhodným nástrojem pro e-health intervence pro prevenci duševních poruch u osob s depresivními a úzkostnými problémy nebo prožívajícími nadměrný stres. Proto výbor České psychiatrické společnosti ČLS JEP dne 2. listopadu 2023 jednohlasně rozhodl, že doporučuje používání on-line psychoedukačních programů Mindwell v rámci péče o duševní zdraví pacientů.“

Program vychází ze zahraniční praxe, řada studií o podobných programech byla publikována v zahraničí.

Pilotní projekt byl zahájen v únoru 2023 a měl by trvat do konce tohoto roku. Dle zpětné vazby našich klientů je u klientů, kteří absolvovali alespoň ½ programu, je znatelné zlepšení duševního stavu. Aby bylo možné učinit univerzálnější závěry bude potřeba získat data od vyššího počtu účastníků za delší časové období.

Připojujeme vybrané podklady využité při posuzování a přípravě projektu. Materiály dostupné přímo z webu Mindwell nepřipojujeme.

Jednotlivé moduly programů Mindwell byly od počátku spolupráce k 1. 2. 2023 poskytnuty a následně uhrazeny za celkem 220 pojištěnců v souhrnné výši 1 101 750 Kč.

Přílohy: Příloha 1 a Příloha 2

Žádost ze dne 31. 3. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:

„1.Za co bylo v letech 2011 a 2012, vyplaceno 130 000 000kč, pro pana Pavla Vondrušku, který měl trvalé bydliště na úřadu Městské části Praha 2?

2. Proč za rok 2022 není u 166 uzavřených smluv VoZP tj. 34,44%, uvedená cena(tzv.K-Index)?

3. Zaplatila VoZp Antimonopolnímu úřadu v posledních deseti letech nějakou pokutu, a v případě že ano, v jaké výši a z jakého důvodu?“,

VoZP ČR žadateli sdělila:

Ad 1. Odměna byla vyplacena za akvizici pojištěnců (VoZP ČR nabrala více než 100 000 pojištěnců), zároveň proběhlo v dané věci šetření Policie ČR bez dopadů na VoZP ČR, resp. viz bod 3.

Ad 2. Cena u výše specifikovaných smluv nebyla uvedena z důvodu ochrany obchodního tajemství nebo z důvodu, že smlouva cenu neobsahuje. Pokud smlouva cenu neobsahuje, uvede se hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit. Neobsahuje-li smlouva cenu a nelze-li určit hodnotu předmětu smlouvy, pak se tato metadata podle zákona o registru smluv (zákon č. 340/2015 Sb.) nevyplňují viz Metodický návod aplikace zákona o registru smluv (soukromoprávní část) a Metodický návod k aplikaci zákona o registru smluv. Oba aktuální dokumenty jsou k dispozici na stránkách Digitální a informační agentury (DIA): https://www.dia.gov.cz/egovernment/registr-smluv/metodicke-dokumenty/.

poznámka: Od 1.dubna 2023 došlo na základě zákona č. 471/2022 Sb. ke změně správce Registru smluv z Ministerstva vnitra na Digitální a informační agenturu (DIA)

Ad 3.  VoZP ČR uhradila za období posledních deseti let následující pokuty (+ jsou uhrazené částky/ - jsou částky vrácené VoZP ČR ve vztahu k daným pokutám)

2014

70 000 Kč

Generální ředitelství cel – pokuta za osobní údaje

 

- 70 000 Kč

Bylo smluvně ošetřeno, uhrazeno VoZP ČR

2015

1 800 000 Kč

ÚOHS – pokuta za nedodržení postupu dle zákona o veřejných zakázkách u náboru pojištěnců

2016

- 1 800 000 Kč

ÚOHS – vrácení pokuty z roku 2015

 

1 800 000 Kč

ÚOHS – pokuta za nedodržení postupu dle zákona o veřejných zakázkách u náboru pojištěnců

 

6 000 Kč

Celní úřad Brno – chybný datum u podpory de minimis

2017

- 1 800 000 Kč

ÚOHS – vrácení pokuty z roku 2016

 

- 288 237 Kč

CÚ Jihomoravský kraj – úroky z prodlení ze zaplacené pokuty 1,8 mil. Kč

 

- 169 062 Kč

CÚ Jihomoravský kraj – úroky z prodlení ze zaplacené pokuty 1,8 mil. Kč

 

1 350 000 Kč

ÚOHS – pokuta za nedodržení postupu dle zákona o veřejných zakázkách u náboru pojištěnců

2018

0

 

2019

180 000 Kč

Celní úřad Brno – prohraný spor ZP za očkovací látky

2020

0

 

2021

0

 

2022

0

 

2023

- 904 500 Kč

(náhrada škody k pokutě 1,350 mil. Kč)

2024

0

 

 

Žádost ze dne 11. 4. 2024

VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, zda jsme od společností SBJ Trade s.r.o., IČO: 09173692, se sídlem Revoluční 1082/8, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 331971, a J.A.E. s.r.o., IČO: 09332367, se sídlem Revoluční 1082/8, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 334653, v posledních 3 letech (tj. od roku2021 včetně) obdrželi jakákoliv peněžní plnění, pokud ano, tak kdy a z jakého právního titulu tato pohledávka vznikla. Zda evidujeme v současnosti jakoukoliv splatnou peněžitou pohledávku za společností SBJ Trade s.r.o. nebo J.A.E. s.r.o., pokud ano, tak kdy a na základě jakého právního titulu taková pohledávka VoZP ČR vznikla.

VoZP ČR žadateli sdělila, že ve svém informačním systému výše uvedené společnosti neeviduje, a tudíž neobdržela žádné peněžní plnění od společnosti SBJ Trade s.r.o. nebo J.A.E. s.r.o., ani neeviduje vůči těmto společnostem jakoukoliv peněžitou pohledávku.