Archiv žádostí 2025
Žádost ze dne 2. 1. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o počtu pojištěnců VoZP ČR, s trvalým bydlištěm v městě Nový Jičín, registrovaných v zubní ordinaci MAK Dental s.r.o., IČO: 09703233, IČZ: 88 143 000, ke dni 6. 1. 2025.
VoZP ČR žadateli sdělila, že ke dni 6. 1. 2025 evidujeme jednoho pojištěnce VoZP ČR s trvalým bydlištěm v obci Nový Jičín registrovaného v zubní ordinaci MAK Dental s.r.o., IČO: 09703233, IČZ: 88 143 000.
Žádost ze dne 14. 1. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se objemu uhrazených léčivých přípravků a zdravotnických prostředků za období říjen 2023 až září 2024, počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období říjen 2023 až září 2024 v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, počtu uhrazených balení léčivých přípravků v období říjen 2023 až září 2024 v daném měsíci uhrazených centrům se zvláštní smlouvou, dle přiložené struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy: Tabulka AB, Tabulka C1, Tabulka C2.
Žádost ze dne 20. 1. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace ohledně konkrétně jmenované zubní lékařky, která dříve působila v Karlíně a na Nových Butovicích a následně odešla na rodičovskou dovolenou. Zda je daná lékařka stále smluvním poskytovatelem zdravotních služeb naší pojišťovny, případně na jaké adrese v současnosti působí.
VoZP ČR žadateli sdělila, že daná lékařka nefiguruje mezi personálním obsazením našich smluvních lékařů v odbornosti zubní lékařství. V této souvislosti bychom rádi upřesnili, že pokud došlo ke změně jména lékařky, nejsme schopni takovou informaci na základě poskytnutých informací dohledat.
Žádost ze dne 20. 1. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se LP Keytruda za období leden 2023 až listopad 2024, LP z ATC skupiny J07BM za období leden 2020 až listopad 2024.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.
Žádost ze dne 27. 1. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:
Jak zjistit, jestli má lékař smlouvu s pojišťovnou?
VoZP na svém webu zveřejňuje informace o smluvních partnerech pojišťovny. Informace jsou dostupné na odkaze: Seznam smluvních poskytovatelů zdravotních služeb | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201. Zde je k dispozici pravidelně aktualizovaný soubor ve formátu .xls nebo .csv, ve kterém můžete vyhledávat podle IČO, názvu PZS nebo adresy. Zároveň je zde odkaz na webové rozhraní, kde lze podle odbornosti nebo lokality vyhledat smluvní lékaře pojišťovny.
Jak najít lékaře přes pojišťovnu?
Viz předchozí odpověď. Alternativou je vyplnění formuláře k nahlášení nedostupnosti zdravotních služeb, kde můžete u pojišťovny poptat konkrétního lékaře, popřípadě lékařské služby ve vybrané lokalitě.
Co všechno proplácí pojišťovna VZP?
Rozsah zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění je velice rozsáhlý a nelze předat kompletní výčet hrazených služeb. Co spadá do služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění řeší především Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů. Některé zdravotní služby hrazené nejsou nebo jsou hrazeny pouze částečně. O zpoplatnění služeb musí být pacient předem informován. Lékař také musí zveřejnit seznam cen zpoplatněných výkonů na viditelném místě v ordinaci, popřípadě v čekárně.
Pokud se ptáte na příspěvky z fondu prevence, které VoZP svým klientům nabízí, aktuální přehled je k dispozici na tomto odkaze: Příspěvky na prevenci | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201. Popřípadě je můžete dohledat v Kalkulačce zdraví, kde se po zadání pohlaví a věku zobrazí příspěvky, které jsou určeny přímo pro Vaší věkovou skupinu. Odkaz na kalkulačku zdraví je zde: Kalkulačka Zdraví | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201
Kam poslat formulář VZP?
Existují 3 cesty, kterými lze s VoZP komunikovat.
1. Portál VoZP pro elektronická podání – o přístup do Portálu je třeba požádat – Klientský portál | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201
2. Mobilní Aplikace Zdraví na klik pro elektronická podání – přístup do Aplikace je umožněn klientům registrovaným na Portále a aplikaci si je nutné stáhnout do Vašeho chytrého telefonu nebo jiného zařízení Mobilní aplikace | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201
3. Osobně na pobočce nebo jednatelství VoZP – seznam kontaktních míst je k dispozici zde: Kontakty | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201
Co dělat, když nemám praktického lékaře?
Pokud nechcete vyhledávat lékaře vlastními silami, je možné využít formulář k nahlášení nedostupnosti zdravotních služeb, popř. vyhledání lékařů v okolí (více viz odpověď na 1. a 2. dotaz)
Kdy můžu jít sama k doktorovi?
Návštěva specializovaného lékaře není v tuto chvíli podmíněna žádankou od praktického nebo ošetřujícího lékaře. Doporučujeme však navštívit praktického lékaře a poradit se s ním o potížích, které Vás trápí. Praktický lékař by pak v případě potřeby měl vypsat žádanku na ošetření/vyšetření u specialisty, který je vzhledem k řešeným obtížím vhodný k dalšímu vyšetření. Pokud budete vyhledávat lékaře sám bez předchozí konzultace s odborníkem, je možné, že zvolíte nesprávného specialistu a faktické řešení Vašich obtíží se tak zbytečně opozdí. Další vyšetření může samozřejmě předepsat i jiný lékař-specialista nebo lékař v nemocnici nebo na pohotovosti, který Vás vyšetřoval. Někteří specialisté přijímají do péče pouze pacienty, kteří mají k dispozici žádanku od jiného lékaře, nejčastěji praktického lékaře.
Výjimkou k předchozímu bodu jsou laboratorní vyšetření nebo vyšetření pomocí zobrazovacích metod (RTG, MR, CT apod.), které lze bez žádanky od lékaře absolvovat pouze v režimu samoplátce (tzv. vyžádaná péče). Podobně například i fyzioterapie a další nelékařské obory.
Pokud máte akutní potíže (úraz, významné zhoršení zdravotního stavu apod.), je samozřejmě možné vyhledat pomoc v nemocnici na pracovišti pohotovosti nebo kontaktovat zdravotnickou záchranou službu.
Jak najít volného praktického lékaře?
Informaci o volných kapacitách svých smluvních partnerů zdravotní pojišťovny nemají vždy k dispozici nebo nemusí být aktuální. Naplnění kapacity pracoviště si určuje lékař sám a tato informace je velice proměnlivá v čase. Někteří poskytovatelé zdravotních služeb tyto informace zveřejňují na svých webových stránkách. Pokud budete žádat o zajištění lékaře přes formulář k nahlášení nedostupnosti zdravotních služeb (viz výše) je možné, že Vám zdravotní pojišťovna zašle v nabídce i lékaře, kteří aktuálně nové pacienty už nepřijímají. Pokud se Vám na základě zaslaných doporučení nepodaří lékaře zajistit, je možné se na pojišťovnu obrátit znovu se žádostí o zajištění konkrétního lékaře. V takovém případě se vždy snažíme najít takové řešení situace, které je pro Vás přijatelné.
Jak se zaregistrovat u nového lékaře?
Registrace provádí pouze lékaři primární péče (tj. praktičtí lékaři, zubaři a gynekologové). Registrace se provádí přímo v ordinaci lékaře při vstupním vyšetření. Lékař v takovém případě dá klientovi k vyplnění registrační formulář, který pak předává zdravotní pojišťovně k evidenci.
Jak najít spádového lékaře?
Spádovost v tuto chvíli neexistuje. Každý občan má právo vybrat si lékaře dle vlastních preferencí. Lékař má právo odmítnout převzetí pacienta do péče pouze v taxativně vymezených případech (viz § 48 zákona č. 372/2011 Sb.)
Co je promovaný lékař?
Promovaný lékař je titul udělovaný absolventům lékařských fakult v letech 1954 až 1966.
Zdravotní pojišťovny využívají pro rozlišení lékařů tzv. kategorie pracovníka:
o L3 Lékař se specializovanou způsobilostí nebo se zvláštní specializovanou způsobilostí – specialista (např. chirurg, diabetolog, internista…)
o L2 Lékař s odbornou způsobilostí k výkonu povolání bez odborného dohledu na základě certifikátu o absolvování základního kmene
o L1 Lékař s odbornou způsobilostí k výkonu povolání – absolvent lékařské fakulty ve studijním oboru všeobecné lékařství
Jak najít závodního lékaře?
Závodní lékař je obvykle lékař, se kterým má konkrétní společnost uzavřenou smlouvu o pracovnělékařských prohlídkách pro své zaměstnance. Tuto péči obvykle poskytují všeobecní praktičtí lékaři nad rámec své běžné ordinace. Váš zaměstnavatel by Vám tedy měl sdělit jméno a adresu závodního lékaře Vaší společnosti.
Které zdravotnické zařízení má Smlouvy s poskytovateli zdravotní péče pro území okres Brno-venkov Jihomoravský kraj?
V okrese Brno-venkov má VoZP téměř 500 smluvních pracovišť v 58 různých odbornostech. Pro vyhledání konkrétních pracovišť Vás odkazujeme na službu vyhledání lékaře podle odbornosti a lokality, která je dostupná na našem webu.
Poznámky: Dotazy jsme zodpověděli co nejkomplexněji, v některých případech je však nutné zohledňovat konkrétní situace a zdravotní stav, ve kterém se nacházíte.
Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů lze zobrazit Ctrl+kliknutí nebo jsou dostupné např. na webových stránkách Zákony pro lidi https://www.zakonyprolidi.cz/ .
Žádost ze dne 3. 2. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„Prosím o informace k vykázaným výkonům: Výkon 66229 - PES EQUINOVARUS ATD. - PŘILOŽENÍ KOREKČNÍ SÁDROVÉ FIXACE NA JEDNU KONČETINU LÉKAŘEM počty vykázaných výkonů dle IČZ zdravotnického zařízení po rocích v období 2019 - 2024.“
VoZP ČR poskytla žadateli následující informace:
Počet uznaných výkonů 66229 v letech 2019 až 2024
Rok | IČZ | Název | Počet |
2019 | 03315000 | Ambulantní centrum pro vady pohybového aparátu s.r.o. | 9 |
2021 | 03315000 | Ambulantní centrum pro vady pohybového aparátu s.r.o. | 1 |
2022 | 03315000 | Ambulantní centrum pro vady pohybového aparátu s.r.o. | 1 |
2019 | 05002000 | Fakultní nemocnice v Motole | 2 |
2020 | 05002000 | Fakultní nemocnice v Motole | 8 |
2023 | 05002000 | Fakultní nemocnice v Motole | 14 |
2019 | 08006000 | Fakultní nemocnice Bulovka | 12 |
2020 | 08006000 | Fakultní nemocnice Bulovka | 9 |
2021 | 08006000 | Fakultní nemocnice Bulovka | 18 |
2022 | 08006000 | Fakultní nemocnice Bulovka | 7 |
2023 | 08006000 | Fakultní nemocnice Bulovka | 8 |
2019 | 23101000 | Oblastní nemocnice Kolín, a.s., nemocnice Středočeského kraje | 4 |
2023 | 30235000 | DB ORTOPEDIE s.r.o. | 1 |
2019 | 32006000 | Nemocnice České Budějovice, a.s. | 1 |
2020 | 32006000 | Nemocnice České Budějovice, a.s. | 3 |
2022 | 32006000 | Nemocnice České Budějovice, a.s. | 1 |
2024 | 32006000 | Nemocnice České Budějovice, a.s. | 3 |
2019 | 32761000 | MUDr. Lukáš Nevšímal | 5 |
2020 | 32761000 | MUDr. Lukáš Nevšímal | 5 |
2022 | 32761000 | MUDr. Lukáš Nevšímal | 5 |
2024 | 32761000 | MUDr. Lukáš Nevšímal | 14 |
2020 | 43001000 | Klatovská nemocnice, a.s. | 4 |
2019 | 44101000 | Fakultní nemocnice Plzeň | 4 |
2021 | 53201000 | Nemocnice Jablonec nad Nisou, p.o. | 1 |
2024 | 53201000 | Nemocnice Jablonec nad Nisou, p.o. | 1 |
2019 | 54100000 | Krajská nemocnice Liberec, a.s. | 9 |
2020 | 54100000 | Krajská nemocnice Liberec, a.s. | 9 |
2022 | 54100000 | Krajská nemocnice Liberec, a.s. | 6 |
2023 | 54100000 | Krajská nemocnice Liberec, a.s. | 3 |
2024 | 54100000 | Krajská nemocnice Liberec, a.s. | 10 |
2019 | 59001000 | Krajská zdravotní, a.s. | 12 |
2021 | 59001000 | Krajská zdravotní, a.s. | 2 |
2022 | 59001000 | Krajská zdravotní, a.s. | 6 |
2024 | 59001000 | Krajská zdravotní, a.s. | 3 |
2019 | 59093000 | NOVORTOP s.r.o. | 8 |
2020 | 59093000 | NOVORTOP s.r.o. | 2 |
2023 | 59093000 | NOVORTOP s.r.o. | 8 |
2024 | 59093000 | NOVORTOP s.r.o. | 2 |
2021 | 60226000 | ORTOPEDIE TRTÍK s.r.o. | 1 |
2019 | 61004000 | Fakultní nemocnice Hradec Králové | 15 |
2020 | 61004000 | Fakultní nemocnice Hradec Králové | 9 |
2021 | 61004000 | Fakultní nemocnice Hradec Králové | 3 |
2023 | 61004000 | Fakultní nemocnice Hradec Králové | 1 |
2020 | 67101000 | MMN, a.s. | 1 |
2019 | 72100000 | Fakultní nemocnice Brno | 24 |
2020 | 72100000 | Fakultní nemocnice Brno | 7 |
2021 | 72100000 | Fakultní nemocnice Brno | 9 |
2022 | 72100000 | Fakultní nemocnice Brno | 30 |
2023 | 72100000 | Fakultní nemocnice Brno | 3 |
2024 | 72100000 | Fakultní nemocnice Brno | 3 |
2021 | 78006000 | AGEL Středomoravská nemocniční a.s. | 9 |
2019 | 79001000 | Nemocnice Třebíč, příspěvková organizace | 1 |
2019 | 82001000 | Krajská nemocnice T. Bati, a.s. | 4 |
2020 | 82001000 | Krajská nemocnice T. Bati, a.s. | 1 |
2019 | 89301000 | Fakultní nemocnice Olomouc | 3 |
2020 | 89301000 | Fakultní nemocnice Olomouc | 9 |
2021 | 89301000 | Fakultní nemocnice Olomouc | 13 |
2023 | 89301000 | Fakultní nemocnice Olomouc | 7 |
2024 | 89301000 | Fakultní nemocnice Olomouc | 2 |
data k 1.2.2025
Poznámka: Vzhledem k časové prodlevě mezi poskytnutím zdravotní služby a jejím vykázáním zdravotní pojišťovně, zvláště v segmentu nemocnic, data za 4. čtvrtletí 2024 ještě nejsou pravděpodobně úplná a počty se mohou ještě navýšit.
Žádost ze dne 6. 2. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2019 až prosinec 2024, dle přiložené specifikace a struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.
Žádost ze dne 7. 2. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací a poskytla žadateli níže následující informace:
1. Léčivé přípravky hrazené podle § 16 zákona o veřejném zdravotním pojištění
Žádáme o informaci, které léčivé přípravky a v jakých v počtech balení a celkové ceně za všechna balení byly v roce 2023 a 2024 hrazeny Pojišťovnou na základě §16 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy. Poznámka: Data za rok 2024 nemusí být úplná vzhledem k časové prodlevě při vykazování zdravotní pojišťovně.
2. Zpětné platby (payback) od farmaceutických firem
Žádáme o informaci o výši zpětných plateb (tzv. payback), které Pojišťovna obdržela od farmaceutických firem za překročení finančního limitu stanoveného ve smlouvách typu budget-cap. Prosíme o souhrnnou částku za každý kalendářní rok (tj. za 2023 a 2024).
V přiložené tabulce uvádíme souhrnnou částku zpětných plateb, které Pojišťovna obdržela v kalendářních letech 2023 a 2024.
V roce | Zpětné platby (payback) od farmaceutických firem |
2023 | 45 013 367,36 Kč |
2024 | 61 496 941,58 Kč |
3. Risk-sharingové a cost-sharingové smlouvy
Dále žádáme o informaci o počtu uzavřených risk-sharingových nebo cost-sharingových smluv s výrobci léčivých přípravků. Údaje prosím poskytněte dle následující tabulky, včetně rozdělení na finančně a výkonnostně orientované smlouvy, jak pro jednotlivé pacienty, tak pro celou populaci (za 2023 a 2024).
Zasíláme požadovaný přehled uzavřených risk-sharingových a cost-sharingových smluv dle uvedených kritérií, údaje byly doplněny do přiložené tabulky:
| Financial-based | Performance-based | ||
| Na úrovni jednoho pacienta (např. část léčby zdarma, zastropování u každého jednotlivce apod.) | Na úrovni celé populace (sleva, zastropování, část léčby zdarma apod.) | Na úrovni jednoho pacienta | Na úrovni celé populace |
Za rok 2023 | 12 | 704 | 2 | - |
Za rok 2024 | 11 | 691 | 0 | - |
Žádost ze dne 27. 2. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:
„Obracíme se na Vás se žádostí o poskytnutí informace o výsledku „Milostivého léta IV“ dle zákona č. 152/2024 Sb., o mimořádném odpuštění penále z pojistného na veřejné zdravotní pojištění:
· Počet dlužníků, kterých se mohlo týkat „Milostivé léto IV“ k rozhodnému dni, tj. 31. 12. 2023
· Počet dlužníků, kteří využili možnosti „Milostivého léta IV“
· Počet dlužníků, kteří uhradili jistinu do 31. 12. 2024
· Počet dlužníků, kteří požádali o rozložení dlužného pojistného na 12 splátek, kolik z nich plní řádně splátkový kalendář
· Počet dlužníků, kteří požádali o rozložení dlužného pojistného na 36 splátek, kolik z nich plní řádně splátkový kalendář
· Jaká byla výše dlužného pojistného (jistiny) dlužníků pod bodem 2. k rozhodnému dni, tj. 31. 12. 2023 a o kolik se snížila ke dni 31. 12. 2024
· Jaká byla výše neuhrazeného penále z dlužného pojistného a exekučních nákladů (ve smyslu § 4 zák. 152/2024 Sb.) dlužníků pod bodem 2. k rozhodnému dni, tj. 31. 12. 2023 a o kolik se snížila ke dni 31. 12. 2024
· Počet dlužníků, kteří využili možnosti „Milostivého léta IV“ a měli předtím povolený splátkový kalendář
· Jaké byly náklady na realizaci „Milostivého léta IV“
“
Zákon č. 152/2024 Sb., o mimořádném odpuštění penále z pojistného na veřejné zdravotní pojištění, upravující tzv. Milostivé léto IV, se vztahuje pouze na pohledávky zdravotních pojišťoven v podobě penále z dlužného pojistného vymáhaného prostřednictvím daňové exekuce a exekučních nákladů dle daňového řádu. Vojenská zdravotní pojišťovna ČR pohledávky za plátci pojistného prostřednictvím daňové exekuce nevymáhá, „Milostivé léto IV“ se tedy na její dlužníky nevztahovalo.
Žádost ze dne 4. 3. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací týkajících se kritérií hodnocení pro projednání smlouvy o poskytování a úhradě zdravotních služeb mezi VoZP ČR a poskytovatelem zdravotních služeb. VoZP ČR poskytla žadateli níže následující informace:
1. Jaká kritéria Vaše zdravotní pojišťovna uplatňuje při rozhodování o uzavření nové smlouvy o poskytování a úhradě zdravotních služeb?
Rozhodná kritéria při posuzování žádosti o nový smluvní vztah nebo rozšíření stávajícího smluvního vztahu jsou především:
absolvování výběrového řízení s kladným výsledkem, pokud je potřeba,
potřebnost a účelnost poskytovaných zdravotních služeb v závislosti na počtu registrovaných pojištěnců v daném regionu, případně spádové oblasti,
personální a technické vybavení v závislosti na požadovaném rozsahu poskytovaných zdravotních služeb, jejichž nasmlouvání PZS požaduje,
hodnocení poskytovatele zdravotních služeb (dále jen „PZS“) místními orgány státní správy, případně zástupcem příslušné profesní organizace či odborníkem pro druh zdravotních služeb, které mají být poskytovány, a stanovisko oblastního profesního sdružení k navázání event. rozšíření smluvního vztahu, pokud je k dispozici,
saturaci regionu smluvními PZS v daném typu péče, kde bude PZS působit,
rozsah ordinačních hodin a jejich rozvržení,
potencionální souběh praxí a jeho realizovatelnost v případě navázání smluvního vztahu.
2. Jakým způsobem jsou jednotlivá kritéria vážena a jaký mají vliv na rozhodovací proces?
Nezbytnou podmínkou pro posuzování žádosti jsou základní podmínky pro uzavření smluvního vztahu, tj. především kladné výběrové řízení, oprávnění k poskytování zdravotních služeb a dostatečné personální a technické vybavení vzhledem k požadované změně.
Zásadní při posuzování žádosti je pak především potřebnost rozšíření smluvní sítě v daném regionu, a to v návaznosti na místní znalost a podněty klientů, popř. veřejných institucí o nedostatečnosti aktuální smluvní sítě.
3. Existují kvantifikovatelné limity či ukazatele, které musí poskytovatel zdravotních služeb splnit (např. minimální počet pacientů, rozsah poskytovaných služeb, personální či technické požadavky)?
Kvantifikovatelné limity, popřípadě ukazatele neexistují. Pokud pomineme plnění legislativních podmínek pro uzavření smluvního vztahu (kladné výběrové řízení, oprávnění k poskytování zdravotních služeb, plnění vyhl. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějších předpisů a vyhl. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče, ve znění pozdějších předpisů, apod.), existují v některých segmentech kritéria, která žadatel musí plnit, aby s ním bylo možné uzavřít smluvní vztah. Tato kritéria však nejsou uplatňována dogmaticky a je možné z nich ustoupit, pokud je to žádoucí vzhledem k posílení smluvní sítě a zajištění dostupnosti zdravotních služeb. Takovými kritérii jsou zejména dostatečná kapacita pracoviště, tj. ordinační doba. VoZP preferuje v ambulantním segmentu péče taková pracoviště, která poskytují své služby minimálně v rozsahu 0,8 úvazku. Zároveň preferujeme, pokud poskytovatel zdravotních služeb ordinuje i v odpoledních nebo časných ranních hodinách z důvodu vyššího komfortu pro naše klienty.
4. Jaké jsou podmínky pro rozšíření již existující smlouvy o další zdravotní služby nebo nové odbornosti?
Kritéria pro rozšíření stávající smlouvy o další odbornosti jsou totožná jako v případě uzavření nového smluvního vztahu (viz předchozí odpovědi).
5. Jakým způsobem Vaše zdravotní pojišťovna vyhodnocuje potřebnost uzavření nové smlouvy s poskytovatelem v určitém regionu? Jaká data či analýzy jsou v tomto procesu využívány?
Pro posuzování potřebnosti rozšíření smluvní sítě využíváme především místní znalost poboček VoZP o dané lokalitě a zároveň podněty našich klientů nebo jiných subjektů na nedostatečné pokrytí zdravotních služeb. Zároveň evidujeme ukončování stávajících smluvních vztahů bez náhrady, popřípadě přerušení provozu. Využíváme i interní analýzy sítě smluvních pracovišť v návaznosti na lokalitu, typ pracoviště, počet obyvatel a podíl klientů pojišťovny.
6. Jakým způsobem je možné podat žádost o uzavření smlouvy a jaké dokumenty je třeba k této žádosti doložit?
Žádost o uzavření/změnu smlouvy je možné podat několika způsoby. Žadatel může kontaktovat místně příslušnou pobočku pojišťovny nebo žádost odeslat na smluvni@vozp.cz. Žádost by měla obsahovat veškeré relevantní podklady k žádosti, minimem je kladné výběrové řízení, pokud je vyžadováno, oprávnění k poskytování zdravotních služeb a podložení personálním a technickým vybavením. Zároveň vyžadujeme od žadatele odhad finančního dopadu pro VoZP na požadovanou změnu.
7. Jaké jsou nejčastější důvody zamítnutí žádosti o smlouvu s poskytovatelem zdravotních služeb?
Nejčastějším důvodem je dostatečné pokrytí péče v rámci stávající smluvní sítě.
8. Jaké jsou možnosti přezkumu rozhodnutí Vaší zdravotní pojišťovny v případě zamítnutí žádosti o smlouvu?
V případě zamítnutí žádosti je možné požádat o opakované posouzení žádosti za předpokladu, že existují nové skutečnosti, které při prvním projednání nebyly zmíněny a mohou mít vliv na rozhodnutí.
V závěru bychom Vás rádi upozornili, že základní informace o smluvní politice VoZP jsou zveřejněny na našich webových stránkách viz odkaz: Smluvní politika | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201. Krom výše uvedeného zde naleznete kontakty na pobočky, popřípadě formulář, na kterém je vhodné případné žádosti o uzavření/rozšíření smlouvy zasílat.
Žádost ze dne 6. 3. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace o léčivých přípravcích, jimž byla schválena úhrada ze zdravotního pojištění na základě § 16 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, a to za období od 2022 do prosince 2024, dle požadované struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.
Žádost ze dne 7. 3. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se objemu uhrazených léčivých přípravků a zdravotnických prostředků za období leden 2024 až prosinec 2024, o počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období leden 2024 až prosinec 2024 v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, o počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období leden 2023 až prosinec 2024 v daném roce vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, dle přiložené struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy: Tabulka AB, Tabulka C1, Tabulka C2.
Žádost ze dne 17. 3. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací a poskytla žadateli níže následující informace:
- v kolika případech došlo ke kladnému vyřízení žádosti o odstranění tvrdosti podle § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997 za období roku 2022-2025;
- v kolika případech došlo podle § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997 k odpuštění penále v plné výši v letech 2022-2025
- v kolika případech došlo podle § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997 k odpuštění penále ve výši přesahující 30.000 Kč v letech 2022-2025 a o jakou částku se jednalo
Odkazované ustanovení § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotní m pojištění, se vztahuje na žádosti o prominutí penále předepsaného ve výši přesahující 30.000,- Kč. K těmto dotazům tedy předkládáme žadateli tabulku obsahující počty žádostí o odstranění tvrdosti zákona projednaných Rozhodčím orgánem VoZP ČR v letech 2022 až 2025, kterým bylo vyhověno částečně a zcela:
Rozhodčí orgán VoZP ČR | vyhověno částečně | vyhověno zcela |
2022 | 57 | 17 |
2023 | 75 | 24 |
2024 | 50 | 7 |
2025 | 8 | 2 |
Pokud jde o dotazy směřující na odůvodnění vyhovujících rozhodnutí, tj. dotazy:
- jaké bylo odůvodnění případů, kdy došlo podle § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997 k odpuštění penále v plné výši v letech 2022-2025; a
- v jakých případech dochází nejčastěji k odpuštění penále v plné výši podle § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997
- jaké bylo odůvodnění případů, kdy došlo podle § 53a odst. 2 zákona č. 48/1997 k odpuštění penále ve výši přesahující 30.000,- Kč v letech 2022-2025
K těmto dotazům uvádíme, že nelze poskytnout jednoznačnou odpověď, neboť každý případ je posuzován individuálně s ohledem na jeho jednotlivá specifika za použití správního uvážení. Podle § 53a odst. 5 zákona č. 48/1997 Sb. není na prominutí penále právní nárok. Nejčastěji je však penále promíjeno zcela v těchto případech:
a) žadatelem o prominutí penále je dědic dlužníka
b) žadatelem je zaměstnavatel, kterému bylo penále předepsáno v důsledku nesplnění oznamovací povinnosti zaměstnance, kdy zaměstnanec neoznámil zaměstnavateli včas změnu zdravotní pojišťovny a zaměstnavatel proto pojistné odvedl nesprávné zdravotní pojišťovně
Údaje o rozhodovací činnosti RO jsou standardně sledovány v jiném složení a rozsahu, než jak bylo požadováno žadatelem. Odpověď je koncipována ve snaze, co nejvíce vyhovět žádosti, a to v rámci možností VoZP ČR.
Žádost ze dne 7. 4. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se LP Keytruda za období leden 2023 až leden 2025, LP z ATC skupiny J07BM za období leden 2020 až leden 2025.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.
Žádost ze dne 9. 4. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„Jaká byla výše nákladů (celkové náklady, a průměrné náklady na pacienta/rok) na léčbu pojištěnců s diagnózou G20 – Parkinsonova nemoc - za roky 2021, 2022, 2023 a 2024?“
VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. A poskytla žadateli níže následující informaci.
Informace o průměrných nákladech vykázaných s uvedením diagnózy G20 na dokladu předloženém k vyúčtování:
Rok | Průměr Kč |
2021 | 25 611 |
2022 | 31 074 |
2023 | 31 730 |
2024 | 34 731 |
(Poznámka: Při interpretaci výsledku je nutno vzít v úvahu, že při výdeji léčiva na recept se až na výjimky diagnóza nevykazuje, na dokladu může být vykázána jiná diagnóza dle aktuální příčiny poskytnutí zdravotní služby, diagnóza může být vykázána i při diagnostickém výkonu, aniž by diagnóza byla potvrzena. Skutečné náklady budou vyšší.)
Žádost ze dne 14. 4. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se výdajů na zdravotní péči dle vybraných skupin diagnóz klasifikovaných podle MKN-10. Konkrétně jde o souhrnné výdaje na uvedené skupiny diagnóz, pro dospělou populaci zvlášť pro muže a ženy.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy, za roky 2020 – 2024. S upozorněním, že rok 2024 ještě nemusí být úplný, vzhledem k časové prodlevě mezi poskytnutím zdravotní služby a jejím vykázáním zdravotní pojišťovně.
Žádost ze dne 30. 4. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„kolik bylo vykázáno v období 2014-2024 na vaši pojišťovnu kódů 4000033(Protéza DK stehenní PRVO) a kolik kódů 4000028 (Protéza DK exart. v kol. kl. PRVO)“
VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. A poskytla žadateli níže následující informaci.
Počty vykázaných zdravotních pomůcek 4000028 a 4000033 v letech 2020 až 2025
Rok | Kód | Počet |
2020 | 4000028 | 1 |
2022 | 4000028 | 1 |
2023 | 4000028 | 1 |
2024 | 4000028 | 1 |
2020 | 4000033 | 38 |
2021 | 4000033 | 31 |
2022 | 4000033 | 50 |
2023 | 4000033 | 31 |
2024 | 4000033 | 46 |
Data k 1.5.2025 | ||
Žádost ze dne 13. 5. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2020 až březen 2025, dle přiložené specifikace a struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.
Žádost ze dne 16. 5. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se objemu uhrazených léčivých přípravků a zdravotnických prostředků za období duben 2024 až březen 2025, o počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období duben 2024 až březen 2025 v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, o počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období duben 2024 až březen 2025 v daném roce vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, dle přiložené struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy: Tabulka AB, Tabulka C1, Tabulka C2.
Žádost ze dne 25. 5. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„1. Sdělení hodnoty průměrné měsíční úhrady na unikátně ošetřeného pojištěnce (PURO) v odbornosti 205 – pneumologie a ftizeologie:
- za celou ČR (souhrnný údaj za všechna zařízení odbornosti 205),
- a zvlášť za každý kraj (souhrnný údaj za všechna zařízení v příslušném kraji).
2. Dále žádám o sdělení hodnoty PURO za rok 2024 pro všechna zařízení uvedená v přiloženém seznamu (viz tabulka „Seznam plicní.pdf“), případně:
a) alespoň anonymizovaný seznam hodnot PURO těchto zařízení s vyznačením kraje,
b) nebo průměrné hodnoty PURO těchto zařízení po krajích. “
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy. Data pro bod 2 žádosti jsou anonymizovaná (je uveden pouze kraj).
Žádost ze dne 10. 6. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„1. Jaké byly celkové náklady Vaší pojišťovny na zdravotní péči hrazenou pojištěncům s diagnózou HIV/AIDS v jednotlivých letech 2018–2023?
2. Pokud to evidenční systém umožňuje, prosím o rozlišení mezi náklady na léčbu již diagnostikovaných HIV pozitivních osob a náklady na preventivní intervence v této oblasti (např. preexpoziční profylaxi, pokud je hrazena).
3. Vztahují-li se na pre-expoziční profylaxi (PrEP) nějaké výjimky v rámci individuálních žádostí o úhradu ze strany Vaší pojišťovny, prosím o sdělení, zda a v kolika případech byla taková žádost v období 2018–2023 schválena“
VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. A poskytla žadateli níže následující informaci.
Náklady na hrazené zdravotní služby na dokladech s vykázanou diagnózou B20 až B24 v tis. Kč.
MKN-10 | Diagnóza | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
B20 | Onemocnění virem lidské imunodeficience [HIV], mající za následek infekční a parazitární nemoci | 29 899 | 26 293 | 25 843 | 26 190 | 26 410 |
B21 | Onemocnění virem lidské imunodeficience [HIV], mající za následek zhoubný novotvar | 293 | 269 | 235 | 258 | 265 |
B22 | Onemocnění virem lidské imunodeficience [HIV], mající za následek jiná určená onemocnění | 61 | 2 | 199 | 1 | 640 |
B23 | Onemocnění virem lidské imunodeficience [HIV], mající za následek jiné stavy | 21 960 | 22 841 | 24 763 | 26 335 | 28 894 |
B24 | Neurčené onemocnění virem lidské imunodeficience [HIV] | 1 805 | 2 261 | 2 463 | 2 080 | 2 320 |
V období let 2018–2023 jsme neevidovali žádné žádosti o individuální úhradu preexpoziční profylaxe (PrEP).
Žádost ze dne 19. 6. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se LP Keytruda za období leden 2023 až duben 2025, LP z ATC skupiny J07BM za období leden 2020 až duben 2025.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.
Žádost ze dne 25. 6. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace a poskytla žadateli níže následující informaci:
„Kolik klientů Vaší zdravotní pojišťovny je registrováno u zdravotnického zařízení DOKTOR PROCHÁZKA S.R.O., IČO: 19064713, sídlo: K náměstí 807/7, Ďáblice, 182 00 Praha 8, tedy za kolik Vašich pojištěnců odvádíte tomuto zařízení kapitační platby? Neptám se na celkovou sumu, kterou zařízení poskytujete, pouze na počet klientů, za které platby pravidelně odvádíte, a to ke stavu k 1.5.2025. “
U zdravotnického zařízení Doktor Procházka s.r.o., IČO: 19064713, sídlo: K náměstí 807/7, Ďáblice, 182 00 Praha 8, je registrováno 54 pojištěnců VoZP ČR, stav v období května 2025.
Žádost ze dne 29. 7. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„o sdělení, zda povinný subjekt již má k dispozici, případně již zaslal Městské nemocnici Čáslav, Jeníkovská 348/17, 286 01 Čáslav IČ 00873764, vyúčtování poskytnutých záloh za rok 2024. Pokud ano, žádám o toto vyúčtování a případné reakce povinného subjektu i Městské nemocnice Čáslav týkající se tohoto vyúčtování.“
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy. K danému vyúčtování nejsou žádné reakce.
Žádost ze dne 31. 7. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se využívání a financování zdravotní péče pro pojištěnce s uvedenými diagnózami (I63, I64, G20, G35, S72) v Kraji Vysočina v oblasti domácí zdravotní péče a v oblasti pobytových zařízení za období roku 2024 a 1. a 2. kvartál roku 2025.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.
Žádost ze dne 7. 8. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o sdělení aktuální výše smluvního úvazku v odbornosti 902 (rehabilitační a fyzikální medicína) pro katastr města Karlovy Vary a města Chodov.
VoZP ČR žadateli sdělila, že v odbornosti 902 eviduje celkovou ordinační dobu poskytovaných služeb v rozsahu 118 hodin týdně pro město Chodov a 150 hodin týdně pro město Karlovy Vary.
Žádost ze dne 8. 8. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se anonymizovaných dat o pacientské kohortě definované léčbou přípravky z ATC skupiny, za období leden 2020 až červen 2025, dle přiložené specifikace a struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace. S ohledem na velikost předávaných dat byla rozsáhlá příloha zaslána prostřednictvím externího úložiště VoZP ČR.
Žádost ze dne 19. 8. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se objemu uhrazených léčivých přípravků a zdravotnických prostředků za období červenec 2024 až červen 2025, o počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období červenec 2024 až červen 2025 v daném kvartále vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, o počtu unikátních pojištěnců, u kterých byly v období červenec 2024 až červen 2025 v daném roce vykázány léčivé přípravky hrazené centrům se zvláštní smlouvou, dle přiložené struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy: Tabulka AB, Tabulka C1, Tabulka C2.
Žádost ze dne 20. 8. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, žadatel za účelem vymáhání veškerých nároků vzniklých v souvislosti s dopravní nehodou žádal o informace:
„1. Zda u společnosti Kooperativa pojišťovna a.s. (jako škodního zástupce), nárokujete náklady spojené s léčbou mé klientky v příčinné souvislosti s dopravní nehodou ze dne 27.10.2023, vykázané zdravotními zařízeními,
2. Souhrnnou výši celkově uplatněných nákladů spojených s léčbou zraněné klientky prostřednictvím ZP k pojistiteli a výši úhrady ze strany odpovědného škodního zástupce, ke kterému vznášíte regresní nároky k dnešnímu dni,
3. V jaké finanční výši jsou dílčí léčebné náklady za léčení mé klientky za období od 9.12.2023 do 2.2.2025 v přímé příčinné souvislosti s výše uvedenou dopravní nehodou a zda tyto léčebné náklady jste již uplatnili u škodního zástupce a byly Vám z jeho strany v plné výši uhrazeny“
Informace byly žadateli poskytnuty a s ohledem na ochranu osobních údajů se neuveřejňují.
Žádost ze dne 3. 9. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací a poskytla žadateli níže následující informace:
1. „Ptám se, zda Vaše pojišťovna k zajištění dostupnosti hrazené péče porodních asistentek v oblasti Brno oslovila aktivně nějaké porodní asistentky za posledních 12 měsíců, které konkrétně a jaké konkrétní legislativní podmínky nesplňovaly, že nebylo možné s nimi uzavřít smlouvu. Tento dotaz pokládám na základě zákona o svobodném přístupu k informacím, takže očekávám odpověď dle tohoto zákona.“
Odbornost porodní asistentka (921) je nelékařská zdravotnická odbornost, která nemá dle Nařízení vlády č. 307/2012 Sb., o místní a časové dostupnosti zdravotních služeb stanovenu dojezdovou dobu.
Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky (dále VoZP) shromažďuje podněty svých klientů na zabezpečení potřeby odborností poskytovatelů zdravotních služeb v blízkosti bydliště klienta prokazatelným způsobem. V roce 2023 VoZP zaznamenala v celém regionu Jihomoravského kraje a kraje Vysočina pouze 2 podněty a v roce 2024 celkem 4 podněty na zajištění odbornosti porodní asistentky, z toho byl jeden podnět opakovaný. Všechny ze zmíněných podnětů byly vyřízeny. V roce 2025 VoZP dosud žádný podnět k této odbornosti nezaznamenala.
Zdravotní pojišťovna je povinna racionálně nakládat s prostředky svých pojištěnců z pozice řádného hospodáře a vytvářet síť poskytovatelů zdravotních služeb v souladu s platnou legislativou, a zvláště pak s ohledem na potřeby svých klientů. Z uvedených důvodů, kdy poptávka po službách porodních asistentek je minimální nebo žádná, nebyla ze strany VoZP v posledních 12 měsících oslovena žádná z porodních asistentek s nabídkou smluvního vztahu. Stávající smluvní síť považujeme za dostatečnou.
2. „Dále se ptám, které porodní asistentky máte do tohoto dne nasmlouvané pro:
06021 - KOMPLEXNÍ VYŠETŘENÍ TĚHOTNÉ ŽENY PORODNÍ ASISTENTKOU – Komplexní vyšetření těhotné ženy porodní asistentkou v poradně pro těhotné ženy se zařazením do prenatální poradny, vystavením těhotenské průkazky a rozpisem všech vyšetření během těhotenství
06023 - KONTROLNÍ VYŠETŘENÍ TĚHOTNÉ ŽENY PORODNÍ ASISTENTKOU - Kontrolní vyšetření těhotné ženy porodní asistentkou v poradně pro těhotné ženy
06211 - NÁVŠTĚVA TĚHOTNÉ NEBO MATKY V ŠESTINEDĚLÍ PORODNÍ ASISTENTKOU - Návštěva těhotné, pokud bylo provedeno přístrojové vyšetření akce plodu.“
V Jihomoravském kraji mají všechny tři výkony nasmlouvaná dvě pracoviště odb. 921, obě spadají pod FN Brno. Kromě těchto pracovišť mají výkony 06021 a 06023 nasmlouvaná i některá pracoviště odb. 603 – gynekologie a porodnictví, obdobně jako výkon 06211, který má nasmlouvaná celá řada z nich, viz tabulka:
Název zařízení | Název pracoviště | Odbornost | Obec | Ulice | ČP/ČO | 06021 | 06023 | 06211 |
Nemocnice Boskovice s.r.o. | Gynekologická ambulance příjmová | 603 | Boskovice | Otakara Kubína | 179 | ANO | ANO |
|
Nemocnice Boskovice s.r.o. | Gynekologická ambulance II. | 603 | Boskovice | Otakara Kubína | 179 | ANO | ANO |
|
Fakultní nemocnice Brno | Porodní asistentka PMDV GPK | 921 | Brno | Jihlavská | 340/20 | ANO | ANO | ANO |
Fakultní nemocnice Brno | Porodní asistentka PRM GPK | 921 | Brno | Obilní trh | 526/11 | ANO | ANO | ANO |
MUDr. Jaroslav Matějík s.r.o. | Gynekologická ordinace | 603 | Brno | náměstí 28. dubna | 1069/2 |
|
| ANO |
MUDr. M. ANTON, s.r.o. | Gynekologie - MUDr. Milan Anton, CSc. | 603 | Brno | Zámečnická | 182/5 |
|
| ANO |
MUDr. Jaromír Berka gynekologická ambulance | ambulantní gynekologie | 603 | Brno | Halasovo náměstí | 597/1 |
|
| ANO |
blue GYN centrum s.r.o. | Amb. gynekologie pro dospělé | 603 | Brno | U pošty | 402/14 |
|
| ANO |
Centrum ambulantní gynekologie a primární péče, s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Brno | Tyršova | 1812/42 |
|
| ANO |
Centrum ambulantní gynekologie a primární péče, s.r.o. | gynekologie a porodnictví | 603 | Brno | Kubíčkova | 1115/8 |
|
| ANO |
Centrum ambulantní gynekologie a primární péče, s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Brno | Orlí | 488/10 |
|
| ANO |
GYNEVA s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Brno | Jiráskova | 255/55 |
|
| ANO |
MUDr. Drahomíra Přívarová | Gynekologická ambulance | 603 | Brno | Herčíkova | 2480/10 |
|
| ANO |
MUDr. Aleš Bourek, Ph.D. | Gynekolog | 603 | Brno | Svitavská | 836/33 |
|
| ANO |
MUDr. Michaela Kostková | Gynekologická ambulance | 603 | Židlochovice | náměstí Míru | 149 |
|
| ANO |
MUDr. Michaela Kostková | Gynekologická ambulance | 603 | Těšany | (prázdné) | 425 |
|
| ANO |
Gynness Brno s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Veverská Bítýška | Masarykovo náměstí | 76 |
|
| ANO |
Gynness Brno s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Znojmo | Holandská | 2729/2 |
|
| ANO |
M-GYN, s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Rajhrad | Masarykova | 544 |
|
| ANO |
MUDr. Hana Krchňavá | Gynekologická ambulance Židlochovice | 603 | Židlochovice | náměstí Míru | 149 |
|
| ANO |
GYAM spol. s r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Rosice | Zámecká | 49 |
|
| ANO |
GYAM spol. s r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Rosice | Zámecká | 49 |
|
| ANO |
Gynekologie Břeclav s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Břeclav | Bří. Mrštíků | 3065/38 |
|
| ANO |
MUDr. Janka Bambasová, MPH | Gynekologická ambulance | 603 | Břeclav | Bří. Mrštíků | 3065/38 |
|
| ANO |
DAPA Gyncentrum s.r.o. | Gynekolog a porodník | 603 | Mikulov | Pavlovská | 503/51 |
|
| ANO |
Gyn.Břeclav s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Břeclav | Bří. Mrštíků | 3065/38 |
|
| ANO |
Nemocnice TGM Hodonín, příspěvková organizace | Gynekologická a těhotenská ambulance | 603 | Hodonín | Purkyňova | 2731/11 | ANO | ANO |
|
Nemocnice Kyjov, příspěvková organizace | Gynekologická ambulance+ÚPS | 603 | Kyjov | Strážovská | 1247/22 |
|
| ANO |
Nemocnice Kyjov, příspěvková organizace | Gynekologická amb.+ultrazvuk | 603 | Kyjov | Strážovská | 1247/22 |
|
| ANO |
Gynho s.r.o. | ordinace gynekologa | 603 | Hodonín | Havlíčkova | 2836/15 |
|
| ANO |
MUDr. Silvio Koenig s.r.o. | MUDr. Iveta Šišovská | 603 | Veselí nad Moravou | U Polikliniky | 1289 |
|
| ANO |
MUDr. Silvio Koenig s.r.o. | MUDr. Andrea Staneková | 603 | Veselí nad Moravou | U Polikliniky | 1289 |
|
| ANO |
MUDr. Silvio Koenig s.r.o. | MUDr. Silvio Koenig | 603 | Veselí nad Moravou | U Polikliniky | 1289 |
|
| ANO |
MUDr. Pavel Kudělka | Gynekologická ambulance | 603 | Veselí nad Moravou | Za Poštou | 112 |
|
| ANO |
Gynekologie Tereza s.r.o. | Gynekologie Tereza s.r.o. | 603 | Kyjov | Masarykovo náměstí | 35/9 |
|
| ANO |
MUDr. Marie Gazdíková s.r.o. | ordinace gynekologa | 603 | Kyjov | Havlíčkova | 180/18 |
|
| ANO |
PRIMGYN s.r.o. | ordinace gynekologa | 603 | Hodonín | Národní třída | 1959/90 |
|
| ANO |
MUDr. Jan Felsinger | ordinace gynekologa | 603 | Kyjov | Seifertovo náměstí | 702/2 |
|
| ANO |
GynDG s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Dubňany | U Zdravotního střediska | 1542 |
|
| ANO |
Gynekologie LUX s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Hodonín | Blažkova | 2936/5 |
|
| ANO |
Nemocnice Vyškov, příspěvková organizace | Ambulance - gyn. por. odd. | 603 | Vyškov | Purkyňova | 235/36 |
|
| ANO |
Nemocnice Vyškov, příspěvková organizace | Gynekologická amb. pro dosp. | 603 | Vyškov | Purkyňova | 235/36 |
|
| ANO |
Gynekologická ambulance MUDr. Martin Vašíček s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Vyškov | Puškinova | 420/2 a |
|
| ANO |
Gyncare Bučovice MUDr. Martin Vašíček s.r.o. | gynekologie a porodnictví | 603 | Bučovice | Dvorská | 912 |
|
| ANO |
Nemocnice Znojmo, příspěvková organizace | Ambul.gynek.porod.odd.NN - odb. 603 | 603 | Znojmo | MUDr. Jana Janského | 2675/11 |
|
| ANO |
Centrum gynekologické péče Znojmo s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Znojmo | Přímětická | 1814/52 |
|
| ANO |
MUDr. Soňa Petrová | Gynekologická ambulance | 603 | Bystřice nad Pernštejnem | Zahradní | 580 |
|
| ANO |
GYNEKOLOGIE Němcovi, s.r.o. | Gynekologická ambulance | 603 | Bystřice nad Pernštejnem | Zahradní | 271 |
|
| ANO |
3. „Pokud nikoliv, ptám se, kdy začnete aktivně uplatňovat § 40 odst. 7 a 46 odst. 1 zákona o veřejném zdravotním pojištění na kódy: 06021, 06023, 06211?“
Jak již bylo výše vysvětleno, VoZP ustanovení § 40 odst. 7 a § 46 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, samozřejmě řádně dodržuje a uplatňuje, a to i ve vztahu k Vámi zmiňovaným výkonům 06021, 06023 a 06211. Aplikace těchto ustanovení probíhá kontinuálně a v souladu s právní úpravou.
Žádost ze dne 4. 9. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se hodnoty průměrné měsíční úhrady na unikátně ošetřeného pojištěnce (PURO) za rok 2024, celkové výše vykázaných a uznaných bodů za rok 2024 a celkové výše úhrady za rok 2024, vše pro odbornosti 207, 701, 705, 706, dle přiložené struktury.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy.
Žádost ze dne 15. 10. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace, týkající se LP Keytruda za období leden 2023 až červenec 2025, LP z ATC skupiny J07BM za období leden 2020 až červenec 2025, dále se týkala Počtu pojištěnců, kteří čerpali příspěvek na očkování proti lidskému papilomaviru (HPV) v jednotlivých letech za období 2020-2024, a to separátně pro věkové kategorie 0-14 let, 15-26 let, 27 let a více.
VoZP ČR žadateli poskytla požadované informace ve formě přílohy 1 a přílohy 2.
Žádost ze dne 26. 10. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací a poskytla žadateli níže následující informace:
Informace č. 1
a) Kde lze podat podnět nebo oznámení o porušení povinností zaměstnavatele v oblasti veřejného zdravotního pojištění.
Podnět lze podat osobně na kterémkoliv kontaktním místě VoZP, písemně nebo elektronicky na e-podatelnu či ideálně do DS. https://www.vozp.cz/kontakty
Ve všech případech bude podnět předán odpovědnému útvaru ke kontrole.
b) Které konkrétní útvary/oddělení Vojenské zdravotní pojišťovny přijímají a prověřují
takové podněty (uveďte názvy oddělení, kontaktní osoby/funkce a jejich kontaktní
údaje).
Standardně spadá řešení nedoplatků, nebo např. nesplnění oznamovací povinnosti zaměstnavatele do kompetence oddělení kontroly plateb nebo oddělení klientských služeb místně příslušné pobočky, případně se případem zabývá Ústředí VoZP a dotčené útvary. Vždy záleží na povaze podnětu a jeho obsahu, dle toho dochází k přidělení řešení podnětu danému útvaru/pobočce.
Informace č. 2
Jaké jsou obvyklé časové lhůty:
a) Pro zahájení šetření od okamžiku doručení podnětu.
Je nejprve nutné upozornit, že právní předpisy upravující veřejné zdravotní pojištění neznají institut „podnětu“ k zahájení kontroly neplnění oznamovací povinnosti nebo porušení povinnosti zaměstnavatele na úseku v.z.p. Dle obsahu podnětu a toho, v čem by mělo spočívat porušení zaměstnavatele povinností, které vyplývají ze zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů (dále „zákon č. 48/1997 Sb.“) a zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění (dále „zákon č. 592/1992 Sb.“) je zahájeno řízení, které má své postupy a lhůty definované zákony. Zároveň není zdravotní pojišťovna (dále též „ZP“) kompetentní k tomu, aby určovala, zda došlo ze strany zaměstnavatele k porušení pracovněprávních předpisů, tedy rozhodnutí o tom, zda tu byl či nebyl založen pracovněprávní vztah. ZP je kompetentní pouze ke zjištění, zda došlo ke splnění oznamovací povinnosti (přihlášení a odhlášení zaměstnance, podání přehledu o platbě pojistného), a placení pojistného ve výši, termínech určených zákonem.
b) Pro průběžné informování oznamovatele o průběhu (pokud oznamovatel uvede kontakt).
Neexistuje taková lhůta a povinnost.
c) Pro ukončení šetření a vydání závěru (uveďte průměrné doby a případné maximální zákonné lhůty, pokud existují).
Záleží na povaze zjištěného porušení.
Informace č. 3
a) Jaký je standardní postup vyšetřování podnětu ze strany pojišťovny — od přijetí podnětu do jeho ukončení? Popište, jaké náležitosti se prověřují, jaké kroky pojišťovna obvykle provádí (např. ověření pracovněprávního vztahu, požádání o doklady od zaměstnavatele, spolupráce s ČSSZ, inspekcí práce či jinými orgány).
b) Jaké druhy údajů o šetřeních pojišťovna interně eviduje (např. datum přijetí podnětu, stav šetření, výsledek, uložená sankce, postoupení jinému orgánu apod.).
c) Provádí pojišťovna fyzičkou kontrolu přímo na pracovišti zaměstnavatele, na kterého bylo podáno oznámení o porušení povinností v oblasti zdravotního pojištění.
Jak již bylo uvedeno, režim podnětu k zahájení šetření zákon pro ZP nezná. Pokud ZP obdrží relevantní informaci o možném porušení povinnosti zaměstnavatele vůči ZP, pak činí kroky dle kompetencí, které k tomu má. Vždy však musí být dosaženo souladného stavu s evidencí ČSSZ. Pokud je to účelné a nelze situaci řešit bez součinnosti zaměstnavatele, je zahájena fyzická kontrola zaměstnavatele a ten je vyzván k předložení dokladů, např. mzdových listů. Taková kontrola se však netýká zjištění např. nelegálního zaměstnávání. Stejně tak, pokud je tu spor v pracovněprávních vztazích, je kompetentním orgánem soud.
Informace č. 4
Jaké konkrétní sankce a opatření může pojišťovna v těchto případech uložit (např. vymáhání nezaplacených pojistných, penále, oznámení orgánům činným v trestním řízení, správní delikty apod.)? Uveďte právní podklady (citace příslušných ustanovení), typické výše sankcí a postup při jejich uplatnění.
Opět záleží na porušení povinnosti:
§ 44b zákona č. 48/1997 Sb. - nepřihlášení zaměstnance
(1) Za nesplnění oznamovací povinnosti podle § 10 odst. 1, 3, 4 nebo 5 může příslušná zdravotní pojišťovna ve správním řízení uložit pojištěnci pokutu až do výše 10 000 Kč a zaměstnavateli až do výše 200 000 Kč. Při nesplnění oznamovací povinnosti zaměstnavatelem uloží pokutu pouze zaměstnavateli.
§ 8 odst. 5 zákona č. 48/1997 Sb. - neplacení pojistného
(5) Nezaplatí-li plátce pojistného pojistné ve stanovené výši a včas, je příslušná zdravotní pojišťovna povinna vymáhat na dlužníkovi jeho zaplacení včetně penále.
§ 25a zákona č. 592/1992 Sb. - nepředložení přehledu o platbě pojistného
Pravděpodobná výše pojistného
(1) Jestliže zaměstnavatel nesplnil povinnost podat přehled podle § 25 odst. 3 nebo jestliže osoba samostatně výdělečně činná nesplnila povinnost podat přehled podle § 24 odst. 2 a 3 a tato povinnost nebyla splněna ani ve lhůtě určené příslušnou zdravotní pojišťovnou v písemné výzvě, může příslušná zdravotní pojišťovna stanovit rozhodnutím pravděpodobnou výši pojistného, pokud byl plátce pojistného v této výzvě na tento následek upozorněn.
§ 26 zákona č. 592/1992 Sb.
Pokuty
(1) Za neplnění nebo porušení povinností stanovených v § 22 odst. 3 písm. a) a b), § 24 odst. 2 a 3, § 25 a § 28 větě druhé může příslušná zdravotní pojišťovna uložit plátci pojistného pokutu až do výše 50 000 Kč za jednotlivé nesplnění nebo porušení povinnosti.
Vše ve správním řízení, které je prováděno dle správního řádu.
Informace č. 5
Uveďte, jakým způsobem je oznamovateli (pokud uvedl kontakt) sdělen výsledek šetření
— zda formou písemného rozhodnutí, oficiálního oznámení, nebo pouze informativního e-mailu. Uveďte, jaký je standardní obsah takového sdělení, konkrétně:
• zda bylo doplaceno nezaplacené pojistné
• zda byla uložena sankce nebo penále a její výše
• případně další opatření přijatá pojišťovnou
• informace o postoupení případu jiným orgánům, pokud k němu došlo
Viz. shora k „podnětu“ a ZP. ZP a její zaměstnanci mají povinnost mlčenlivosti výslovně uvedenou v § 23 zákona č. 592/1992 Sb. a rovněž v § 22 odst. 1 zákona č. 280/1992 Sb.,
o resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťovnách, která může být prolomena jen na základě zákonem definovaných podmínek. Vzhledem k tomu, že tato porušení mají primárně dopad do povinností zaměstnavatele vůči ZP a zaměstnance tohoto zaměstnavatele se dotýká pouze porušení povinnosti ve vztahu k přihlášení pojištěnce jakožto zaměstnance tohoto zaměstnavatele, taková informace by se omezila pouze na sdělení…ano, zaměstnavatel Vás již přihlásil jako zaměstnance, přičemž tato skutečnost je k dispozici na Klientském portálu. Neexistuje právní úprava, která by dále detailně upravovala tento postup.
Informace č. 6
Poskytněte statistické údaje za poslední 5 let (uveďte konkrétní roky) týkající se:
a) Počtu přijatých podnětů/oznámení o podezření na obcházení placení pojistného (pokud jsou tyto údaje dostupné).
b) Počtu zahájených interních šetření (pokud jsou tyto údaje dostupné).
c) Počtu případů, které vedly k doměření nezaplaceného pojistného, včetně počtu případů, ve kterých pojišťovna sama uložila sankci (např. penále, pokutu, platební výměr apod.), včetně celkové výše uložených sankcí za jednotlivé roky (pokud jsou tyto údaje dostupné).
d) Počtu případů, u nichž bylo v jednotlivých letech podáno trestní oznámení na Policii ČR včetně počtu případů podáno na OIP (pokud jsou tyto údaje dostupné).
V tomto rozsahu tato data neevidujeme. Za podnět lze považovat jakýkoliv kontakt z popudu klienta, který vede ke změně jeho platebních povinností, nebo ke kontrole plátce. Takových podnětů jsou za jeden rok desetitisíce (včetně těch, které skončí „jen změnou platebních povinností“ nebo nedojde k vyměření dluhů). ZP vykonávají svou působnost v oblasti veřejného zdravotního pojištění ze zákona a nejsou závislé na podnětech třetí osoby či zaměstnance zaměstnavatele. ZP disponují nástroji, kterými lze odhalit takové porušení v majoritním množství případů. ZP se spíše připojují k trestnímu řízení, které je zpravidla zahajováno na základě podnětu FÚ či ČSSZ. Zpravidla se jedná o nedovedení povinné platby, kdy většina těchto řízení je zastavena, neboť není prokázáno naplnění skutkové podstaty trestného činu.
Žádost ze dne 13. 11. 2025
VoZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informace:
„Jedná se mi o údaje týkající se úrazů v souvislosti s mimoškolní aktivitou jako jsou školní výlety, lyžařské výcviky a školy v přírodě.
Jaké jsou nejčastější příčiny úrazů na lyžařském výcviku a jednodenním školním výletě - tuzemské + zahraniční zájezdy (případně příčiny úrazů v silničním provozu když jsou v roli chodce a mimo silniční provoz).
Jaké jsou nejčastější příčiny úrazů dětí, žáků a studentů mateřských, základních a středních škol při dopravní nehodě cestou na školní akci autobusem a vlakem (například absence bezpečnostních pásů v autobuse)?
Kolik celkově evidujete úrazů za posledních 10 let v souvislosti s mimoškolní akcí typu jednodenní a vícedenní školní výlet, lyžařský kurz, škola v přírodě, adaptační pobyt, vodácký a cyklistický kurz?
- z toho počet úrazů které se stali pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek,
- z toho počet úrazů na lyžařském výcviku jehož příčinou bylo špatně seřízené vázání lyží.“
VoZP ČR vydala Rozhodnutí o odmítnutí zčásti ve smyslu § 15 odst. 1 ve spojení s § 2 odst. 4 InfZ. A poskytla žadateli níže následující informaci.
Uváděná čísla jsou počty školních úrazů zaevidovaných v daném kalendářním roce:
kalendářní rok | počet |
2015 | 1 650 |
2016 | 1 878 |
2017 | 1 658 |
2018 | 1 648 |
2019 | 1 684 |
2020 | 781 |
2021 | 626 |
2022 | 1 352 |
2023 | 1 502 |
2024 | 1 352 |
2025 | 1 352 |